INF101

Suivi des objets à partir d’une camera intelligente embarquée dans un Drone.

 

Le but de ce projet est une des utilisations classiques des drones, c'est-à-dire le suivi des cibles mobiles. Nous concevons dans ce projet une caméra intelligente pour atteindre cet objectif.

Segmentation, Graph Clustering and Visualisation Environment for 3D Images

Classical image segmentation techniques such as watershed or SLIC can be improved by the generation of a graph based on the segmentation (using e.g. Region-adjacency), which can then be clustered using techniques such as spectral graph clustering. We aim to develop a graphical environment for visualisation of 3D images, and for progressive application of said techniques in a plug-in manner.

Force Atlas: Graph layout algorithm

Context

Drawing a graph is a very open question, dependent on specific needs of the user. However, a variety of algorithms exist to produce a nice layout for any graph just from its nodes and edges. Many rely on physical models (for instance placing springs between the nodes of a graph with stiffness based on the corresponding edge weights) and make simulations to find that model's equilibrium position which yields a layout.

Graph similarity estimation

Context

Graph isomorphism refers to the problem of deciding whether two graphs are identical. It has many applications in various domains, ranging from biology to cybersecurity. While NP-hard, this problem can be solved in most cases by simple heuristics, like Weisfeiler-Lehman's algorithm. This algorithm turns out to be useful not only to solve the problem of graph isomorphism but also to derive a distance between two graphs or to propagate labels in the context of semi-supervised learning.

« High Level Synthesis » et accélération matérielle pour casques VR

Les circuits FPGAs (Field Programmable Gate Arrays) tels que ceux utilisés dans les travaux pratiques en ELECINF102 sont une solution alternative aux GPU (Graphic Processing Units) pour l’accélération des algorithmes de traitement d’image. La nécessité de maîtriser les principes des architectures numériques ainsi que les langages de description de matériel a longtemps été un obstacle à l’utilisation massive des FPGAs.

Développement d’un programme de résolution d’exercices de grammaire

Conception d’un algorithme de clustering collaboratif

Transfert d’hypothèse par projection entre espaces

Dans la vie réelle, nous sommes très souvent menés à adapter nos connaissances à des situations un peu différentes de celles auxquelles nous sommes habitués. En intelligence artificielle, ce problème s’appelle « apprentissage par transfert ». Le but de ce projet est de mettre en place une méthode simple de transfert, basée sur du « boosting » (qui peut être interprété comme une collaboration entre deux apprenants médiocres en vue de s’améliorer).

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